zondag, juli 25, 2010

Antwerp Ironman 70.3

Antwerp Ironman 70.3 (1,9 - 90 - 21,1)
1. Bart Aernouts - 3u43'37
2. Marino Vanhoenacker - 3u45'07
3. Dirk Bockel - 3u45'54
...
46. Kris Vermeiren - 4u14'44
164. Peter Vermeiren - 4u31'45
277. Koen Van Dijck - 4u42'57
518. Stefan Fleerackers - 5u00'56
...
1500. starters

Kris heeft de top 50 op zo'n massa-evenement beet en wat gezegd van de rest. Koen doet het in vergelijking met vorig jaar misschien wel het beste, meer dan een half uur beter! Knappe prestaties FATters!

6 opmerkingen:

KaDee zei

Merci gaste voor de aangename wedstrijd. Knap werk!

Stefan zei

Na om kwart voor 8 bij de atleten van Vermeiren te zijn vertrokken richting Antwerpen kwamen we op het zuid al snel Koen VD tegen. Met zen vieren naar de wisselzone om onze loopschoenen weg te zetten. De voetgangerstunnel in om op linkeroever ons in te schrijven. Daarna naar de wissel zwemmen, fietsen en het stressen kon beginnen. Nog even een babbeltje met Maarten en na enkele plasmomenten naar het water.
Ik stond samen met Peter in wave 4. Iets over 11 het water in. Links tegen de boeien zwemmen was men plan. Ik was niet de enige, vrij veel moeten vechten om een beetje te kunnen zwemmen. Na het keerpunt weer hoopvol maar niet voor lang weer ne lastige kerel die dan nog eens wild rond zich heen begon te stampen. Al bij al ne redelijke zwemtijd en vol goede moed naar de wissel. Ik zag Peter zich omkleden en vertrekken. Na enkele supporters te hebben gezien klaar om 90km te doseren. Het fietsen ging vrij goed het eerste uur, daarna kreeg ik wat last van men onderrug. Niet klagen zeker niet wanneer je handbikers ziet afzien. Na het keerpunt zag ik Koen fietsen. Alles verliep volgens plan hartslag onder controle want de 21km lopen kwamen er nog aan. Stilaan terug richting binnenstad fietsend deed deugd. Aan het begin van de wissel riep Maarten me toe dat ik 3 min achter Koen lag. Na een vrij goeie wissel gestart met lopen. Nog snel een niet te vreten gelleke en weg. Na bijna één km kwam ik voorbij een losgebarsten groep FAT supporters waarvoor dank. In de eerste ronde kwamen de betere atleten me voorbij gevlogen (waaronder Kris V) en dat is niet goed voor de moraal. Tanden bijten en onderwegen met regelmaat de aanmoedigingen van Koen N, Steven B en Ken J ontvangen deden me inzien dat ik erdoor moest. Tweede ronde aangevat maar de snelheid (die er sowieso niet is) nooit gevonden. Bij de derde ronde waren de betere allang binnen en liepen er enkel nog van mijn niveau die ik op men beurt af en toe kon inhalen. Goed voor de moraal en dat was dan ook men beste loopronde.
Net boven de 5u binnen en best tevreden over men eerste halve triatlon. Douchen iets eten en trappist drinken in de Far West sloten de zondag af.
Nog nen dikke merci aan de vele supporters.

Koenvd zei

Den eerste halve triatlon was een beetje tegen gevallen vorig jaar, dus deden we dit jaar nog maar eens mee. Maar nu wel een beetje beter voorbereid. Grootste doel van dit jaar was om te er van te genieten (op aanraden van de Maarten). Voor de rest wou ik op elk onderdeel beter doen dan vorig jaar.
Tijdens het zwemmen is er meestal niet veel genieten aan. Duwen en trekken, op tijd ne goeien borrel water binnen, nen bloedsmaak in mijn mond, zere armen, water in de zwembril... Maar het eerste wat ge ziet als ge uit het water komt is de Maarten (nog zat van den avond van tevoren) die staat te supporteren. Da maakt al wat goed.
En ik had mijn eerste doel al bereikt. Ik had een kleine 2 minuten van mijnen zwemtijd van vorig jaar af gedaan. Op ’t gemak gewisseld, een gelleke gepakt en dan de fiets op. Direkt een tempo gevonden dat ik zonder te forceren kon aanhouden en dat toch snel genoeg was om niet door iedereen voorbij gevlamd te worden. Maar er zijn natuurlijk altijd een paar van die sterke beren die er toch overgevlogen komen. Peter V. kwam er na ne kilometer of 10 voorbij tegen 45 per uur. Ik heb hem maar rustig laten doen en verder mijn eigen tempo gereden. Halverwege kwam ik ook Stefan F nog tegen aan het keerpunt. Die reed een paar minuten achter mij en zag er nog heel fris uit. Tijdens het fietsen toch al een beetje kunnen genieten. Het is redelijk plezant om iemand met nen carbonnnen tijdritfiets van 5000€ en tijdrithelm voorbij te vliegen als ge zelf op een goedkoop tweedehands koersfietske rijdt.
De laatste 20km heb ik nog een tandje bij gestoken. Ik kreeg toen in de mot dat ik misschien wel eens een fietstijd van onder de 2u30 kon halen. Dat is gelukt ook en dus ook mijn tweede doel bereikt.
Tijdens de wissel nog goed gestretcht en dan rustig beginnen lopen onder luide aanmoediging van de Maarten. Een beetje verder hoorde ik weer mijn naam roepen. Aan café Beveren stond een grote Loenhoutse delegatie de Fatters aan te moedigen. Verspreid over heel het parcours stonden er wel Fat-supporters. Zalig. Dat geeft echt wel een boost. Toch plezant dat al die mensen hunne zondag opofferen om een paar halvegares wa toerkes te zien lopen. En hiermee was ook mijn grootste doel bereikt; Genieten van de wedstrijd. Bedankt aan alle supporters!
Maar dan mijn laatste doel nog, ’t lopen fatsoenlijk afwerken. Vorig jaar volledig gecrasht tijdens het lopen en da was ik nog nie vergeten. Maar dit jaar tijdens het lopen nooit problemen gehad. De laatste kilometer begon er toch het een en ander zeer te doen, maar ja pijn is fijn met een p, denkt ge dan maar. En wandelen is wel het laatste waar ge aan denkt zo dicht bij de finish.
En dan komt ge op de grote markt waar nen hoop volk staat te supporteren, ge loopt over de finish , krijgt een hand van Marc Herremans en ge beseft dat ge al uw doelen hebt bereikt. Dan hebt ge toch wel efkes kiekenvel.

Kavee zei

Nen hele winter en voorjaar had ik er naartoe geleefd en gisteren was het eindelijk zover! "Tijd om te oogsten" zij men coach Ben!Na 50m zwemmen sloegen ze me bijna en blau oog en was ik even uit men ritme.Maar het was ni de moment om het watje uit te gaan hangen en was dan ook tevreden met de geleverde zwemprestatie.(27'56")Vorig jaar was ik ni content van men fietsen en was overtuigd dit jaar beter te doen.Maar dit had ik zelf ook niet verwacht!!(2u14min03sec of40.3km/h gemiddeld en 21ste fietstijd algemeen)Na en zeer snelle wissel kwam ik op de grote markt gelopen en de wedstrijd klok gaf 2u58min aan.(-12min later vertrokken dan pro =2u46)En tijd onder de 4u15 moest haalbaar zijn! En na 4u14'44" zeer content over de aankomstlijn! De Marc wist me al direkt te zeggen dat ik bij de eerste 50 was!Ik heb nooit onder stoelen of banken geschoven dat ik voor en slot voor WK in Forida ging en de hoop groeide ! Dus om 8u naar't schoon verdiep om te gaan horen of ik mocht gaan.Het was zeer spannend tot de laatste moment ,om dan te vernemen dat ik 24seconden te kort kwam en zo de man net(1 plaats) voor mij het laatste slot te zien aannemen. Klote!! Maar toch zeer tevreden over de prestatie en dan gaan we volgend jaar in de ironman van Franfurt op zoek naar en nieuwe uitdaging en wie weet en slot voor Hawaii!!!
Gr Kavee
Ook nog iedereen die langst de kant stond aan te moedigen echt HEEL HEEL HARD BEDANKT!!!

Bart Cannondale zei

Mooie verslagskes en reacties mannen!

Goe bezig!

Anoniem zei

Petje af mannen, zulke prestaties geven bij mij (en waarschijnlijk nog anderen) weeral motivatie om ook weer iets meer te trainen en wedstrijdjes mee te doen.
Hawai, Frankfurt, ... het einde van het FAT niveau is nog niet in zicht denk ik.

bougie