zaterdag, november 26, 2011

Cyclocross Vijf Eiken - Gilze/Rijen

Cyclocross Vijf Eiken - Gilze/Rijen - Cat. A
1. T. Dudok
2. J. van Zon
3. Kris Vermeiren
...
11. Bart Anthonissen
...
23. S. Priem

Cyclocross Vijf Eiken - Gilze/Rijen - Cat. B
1. Jos Bogaerts
2. Chris Maes
3. Peter Willemsen
...
35. F. van Hooidonk

Dacht dat Peter 2de was geworden - blijkbaar van gedacht veranderd. Het was een millimeterspurt en onze CrossPiet zal het in zijn verslag wel uitklaren. KaVee voor het eerst dit jaar in een cyclocrosswedstrijd en al gelijk goed voor top 3. Bart deed ook mee.

5 opmerkingen:

Bart SuperX Cannondale zei

Voila, mijn eerste cross op mijn nagelnieuwe crossfiets. Dat ik er niet alleen ging staan, had ik wel verwacht, maar het was een verrassing om de Piet en dan vooral KaVee daar te zien staan. Geen spoor van onze kopman, dus we hadden vrij spel.

De verkenning leerde ons dat je dit parcours bijna kan afhaspelen met een koersfiets... Maar ja, dat geldt voor iedereen.

In tegenstelling tot eerdere wedstrijden dit jaar, lukte de start goed, en moest ik mezelf temperen om mezelf niet te vroeg tegen te komen. Zat gelijk in een wiel en eigenlijk zou dat mijn compagnon worden. Samen met een nog een andere crosser uit Breda reden we met 3 afwisselend op kop. De ene kon van geen kanten sturen, maar kon dan weer knoerhard rechtdoor. De Bredanaar reed rechtdoor steeds een strak tempo maar nam dan weer veel meer risico in de bochten. Ikzelf, ik vond mezelf de betere op de hoogste klim en bijhorende afdaling.

Tactiek was dus duidelijk, volgen en overpakken op tijd en stond, met twee volgelingen in onze wielen. In de laatste ronde wist ik me vooraan te plaatsen voor het klimmeke en kon zo naar de laatste rechte lijnen. Hier werd ik nog gepasseerd door de stuurman en bijna kokhalzend kwam ik over de streep gebold als 11de. Top 10 heet dat in Nederland (toen ik de uitslag ging verhalen na aankomst).

Content? Ja en nee. Eerste helft is voor mij goed, maar het is wel heel nipt.
Fiets rijdt niet zo goed als mijn MTB, maar is op cyclocrossparcoursen wel sneller en minder comfortabel. Nog iets korter zitten op de fiets, maar vooral nog veel TRAINEN!!!

(doel van de wedstrijden - FAT-punten pakken)

Kavee zei

leuke wedstrijd, voor mij leuk parcour en 3de plaats.

Tot de volgende,

Kavee

Piet zei

Super snelle wedstrijd. Met iets te weinig technische stukken. Maar wel mooi voor tussendoor en iets dat elke fatter aankan.Rond positie 15 gestart en eerste ronde al ferm schot moeten lossen om bij het eerste groepje te geraken. blijkbaar iets te laat want waren al 2 vogels gaan vliegen.omdat in het groepje niemand het vieze werk wilde opknappen op het technisch stukje vollebak door getrokken en dan alleen maar achter de 2 leiders. Kwam op paar toeren korter en zag dat er ene moest lossen. bij het inhalen van deze dacht ik even erop en erover dus even flink doortrekken, maar kreeg hem nie uit mijn wiel. Dan mss met 2 naar de leider maar wanneer hij overpakte ging de snelheid nie hoog genoeg. Dus het was voor de 2 de plek vandaag. Had mij voorgenomen om 4 laatste bocht op kop te beginnen maar hij was mij voor en liet mij er nimmer langs. Laatste rechte lijn zij aan zij gesprint en zo over de meet.Had zelf meer snelheid en dacht dat ik hem had. bij de jury op de meet navraag gedaan en zeiden me dat ik 10cm voor lag. Maar zoals de voorzitter zei voor de start, de uitslag van maandag op het internet deze alleen telt ! Achteraf hoorde ik dat het Cris Maas was die nie wilde wijken (2 voudig hell winnaar)

Anoniem zei

ik zal binnen 2 weken wel afrekenen aan de meet me die kerel

bougie

Anoniem zei

Naart schijnt ook ex wereldkampioen
bij de cyclocross amateurs !!