zondag, oktober 07, 2012

MTB Fitlab Nottebohm

MTB Fitlab Nottebohm - ploegentijdrit
1. Bioracer 500w - 10min56'53
2. Be Fast Cycling Team - 11min01'23
3. Fast Action Team (KaDee, Piet, Koen, Steven & Tom) - 11min18'09
...
13. De Roei Kanonnen - 13min44'17

MTB Fitlab Nottebohm -40
1. Vincent Meyvis - 55min03
2. Stijn Van Maldegem - 55min38
3. Kris Driessens - 56min25
...
13. Steven Bogaerts
14. Koen Van Dijck
18. Bart Anthonissen
...
45. Pieter Diels - dnf

MTB Fitlab Nottebohm +40
1. Geert Wouters - 57min58
2. Peter Jochem
3. Erik Van Steerteghem
...
5. Patrick Paelinckx
6. Peter Willemsen
...
20. Olivier Michielsen - dnf

4 opmerkingen:

Bart 29 zei

Nog eens een wedstrijdje. Toch weeral van de 'Boerenkoers' geleden en sindsdien is er geen verandering gekomen in mijn trainingsintensiteit (zie www.strava.com). Eén keer per week met de koersfiets, zo'n 100km tegen een gemiddelde hartslag van 120.

Vorige week op de TT van St-Jozef gemerkt dat ook mijn techniek al beter is geweest. Bochten net niet missen... Dan nog twee dagen in Oostende aan de Westmalle Trippel gezeten, allé...

Maar vandaag (dit verslag werd gemaakt voor de volledige uitslag bekend was voor de verslaggever) ging alles super. In de start stond ik op de derde rij, goeie start en dan voor uwe neus nog iemand zwaar op zijn teut zien gaan. Gelukkig kunnen ontwijken en de gaskraan open. De Piet ging nog iets te snel om aan te pikken en kwam zo in een groepje van zo'n 4 man te zitten, met oa Bioracer Steven A. Dat was al ne meevaller. Ergens in de derde ronde moet Patrick bij ons nog zijn aangesloten. Met 5 man naar de finish gaan is niet ideaal, dus ronde 4 de kop genomen en de forcing gevoerd.

De kop in de vijfde ronde afgestaan en Peter W ingehaald. En dan aan het denken hoe ik dat hier tot een goei einde kon brengen?

Ik voelde me bij de twee sterkste, dus dat zat al goed. De kerel voor me, kreeg me er alvast niet af. Opeens zien we Dieter B en een ploegmakker voor ons rijden? Ola, dat wordt hier nog leuk. Gelijk de kop genomen en ne patat er op. Als ik als eerste over de beek kon springen (met de fiets in de hand), dan zou ik wel save zitten en zo geschiedde.

Deed enorm veel deugd om nog eens mee te draaien met een goed gevoel. Het mindere eraan is dat de volgende keer dan weer kan tegenvallen.

Graag zou ik vandaag mijn fietske nog eens willen bedanken, ze was super vandaag!

KaDee zei

MTBkoers op domein Nottebohm is niet direct mijn lieveling parcours maar toch content dat een paar vrijwilligers (merci Christoph en Steven) deze klassieker in leven houden. Dit jaar de ploegentijdrit als extraatje. Buiten het feit dat Tom door ziekte de rol nogal vroeg moest lossen, ging het collectief vrij goed. We zijn simpelweg op onze waarde geklopt. Eigenlijk misten we nen windkliever ala Stijn! (@Kris H: dieje Trappist heb ik dus nog te goed!)
Een uurtje later schoten ze de individuele wedstrijd op gang. Met ongeveer 80 raasden we over het grasveld riching de eerste bochtjes. Ik nestelde me rond 8ste positie om niet te veel tijd te verliezen bij de eerste passage aan het bergske. In ronde 2 zag ik de twee stekste vooraan stilaan wegrijden. Ik heb nog een poging gedaan het gat te dichten maar zag al gauw dat het alleen onbegonnen werk was. Met terug laten afzakken naar een groepje van twee. Met z'n drieën een strak tempo onderhouden was de boodschap om de dreiging van achteruit te counteren. 2 ronden van het eind zagen we de twee koplopper al niet meer rijden en had ik de indruk dat er een paar aan het terugkomen waren. Tijd om te versnellen, Jelle L kon nog een toer mee ronddraaien maar in de laatste ronde was ook hij leeg en kon in solo naar brons fietsen. Voor mij een tocht onverwacht mooi resultaat gezien het toch sterke deelnemers veld. Maar het moet gezegd worden dat de kloof met de twee koplopers enorm was. Deze waren meer een kluif geweest voor de Rob. Achteraf nog gezellig nagekaart op het terras. Naar verluid was iedere FATter (behalve Pietnietellara) tevreden van zijn resultaat. Zeker gezien dat velen de Peter geklopt hadden!! Een paar bruintje, frut met kieken gingen er vlot in. Tot de volgende (binnen een paar weken vermoed ik). sjauw!

piet zei

zal u maar overkomen, na 2 toeren power volledig verdwenen.Geen verklaring voor maar kon mijn eigen nimmer moe maken. Bartje zei me nog dat ik vooral mottig op mijne fiets zat. bij thuiskomst zadelhoogte gemeten en die was blijkbaar 4 cm gezakt. Zou het daaraan gelegen hebben ?!zullen we de volgende weken wel zien.

Anoniem zei

Van die ploegentijdrit had ik wel wa schrik, zeker toen ik aan de inschrijving al die kleppers zag staan. Zo 5 km knallen is nie echt mijn ding dus aanklampen was de boodschap. Kadee legt er meteen de pees op en heb den indruk da we allemaal nogal rap op onze limiet zitten (zeker als ik als laatste hang en iedere keer wa moet dichtrijden). Heb mij maar op 2de positie gezet wat iets comfortabeler was. Op de grasstrook kan ik de 505 watt echter niet meer produceren dus heb ik de boel maar laten varen. Rustig naar de aankomst gebold en er wordt binnengereden met de eerste tijd, wow. De laatste 2 ploegen doen echter nog enkele sec beter, toch is 3de hier nie slecht mijn gedacht.
Na ne matige start (er wordt serieus getotterd voor mijne neus) 1 rondje tempo zoeken en er wordt een groepje van ne man of 7 gevormd. Ik geef toe dak nie veel kop heb gedaan, maar als dit dan toch gebeurde werd ik gewaar dak één van de betere was. Laatste halve ronde kunnen wegrijden en me een goei gevoel gefinisht. Gezellig dagje uit me de familie, nog half kiekske binnengespeeld en hopelijk blijft deze wedstrijd de volgende jaren doorgaan.

bougie