zondag, april 19, 2015

MTB Reusel #atbcross

MTB Reusel #atbcross
D, C en B-klasse zijn gestart in 'waves'
D-klasse
1. Luc Steensels
2. Peter Kockx
3. Mario Peeters
...
35. Roland Schouwenaars
36. Ken Joris
...
78. Thierry Degehet
(zonder DNF'ers)

C-klasse
1. Cedric Boeckx
2. Pieter Geerts
3. Bart Van den Langenbergh
...
16. Stef Anthonissen
74. Raf Van Looveren
...
78. Nick Verlinden
(zonder DNF'ers)

B-klasse
1. Ronald Dolmans
2. Nick Wynen
3. Brent Van Elven
...
36. Bart Anthonissen
...
44. Wim Van Loy
(zonder DNF'ers)

A-klasse
1. Bart Lodewyckx
2. Niels Verachten
3. Bert Verboven
...
18. Rob Van den Muysenbergh
...
28. Frank van Hoof
(zonder DNF'ers)

5 opmerkingen:

Robke zei

Een snel rondje in Reusel vandaag. Eerst een aantal Fatters aan het werk gezien, waarbij de crash in de start van Bart de grootste tegenslag van de dag zou blijken. Vol moed als laatste het bos in en gestaag op zoek naar de rest van de bende. Chapeau Bart! Zelf was ik redelijk weg in de start en heb de eerste 5 ronde afgewerkt in +/- 12 de positie. De kop van de wedstrijd altijd in zicht gehad en dat gaf moed. Niet dat ik vandaag top vijf zou eindigen maar de ambitie om top tien te rijden kon. MAAR dat was buiten men ruggeske gerekend. Kreeg de voorlaatste ronde zo'n pijnscheuten dat ik niet wist hoe ik op de fiets moest zitten. De vijf achtervolgers zijn mij simpelweg voorbij gereden (lees: ik zen vriendelijk opzij gegaan). Ik kon niks niet meer en ben naar de finish gekropen. Kon maar amper in mijnen auto en met de tandjes op elkaar naar huis gereden. Aankomen na een wedstrijd, niet moe zijn en maar amper van uwe fiets kunnen is frustrerend. De conditie is niet verkeerd maar er moet iets gebeuren want zo is de fun eraf. Op de weg rijden of een bosrondje zonder veel hotsen en botsen is bijna geen probleem maar al de rest kan de rug blijkbaar niet aan.

Grtz,
broken mouse

Robke zei

By the way, starten in waves is volgens mij competitievervalsing. Is de ATB cross slachtoffer van zijn eigen succes????

Bart zei

Zoals Rob zegt, ik begrijp het starten in waves ook niet. Is het om valpartijen te vermijden? Bij ons lagen ze in wave 1 en in wave 2 tegen de grond (waar ik ook bij was)... Ik hoop dat het enkel door de startaanloop kwam en dat men dit aanpast tegen volgende keer. We hebben immers hetzelfde rondje gereden als in augustus 2011. Misschien moet de organisatie iets meer moeite doen...

Over mijn wedstrijd, als ik niet in wave 2 had moeten starten (op basis van klassement), dan had ik zeker 10 plaatsen beter geëindigd. Ik dacht dat ik 20 à 30 seconden heb verloren door de val, maar Katrien denkt eerder aan meer. Hoe het komt weet ik niet, maar ik lag in één keer tegen de grond. Ik heb het met het snowboarden ook al eens gehad en toen had iemand de achterkant van mijn snowboard aangetikt. Misschien nu mijn achterband?

De fiets deed het nog en het manneke leefde nog, dus de fiets op en rijden. Het alleen achtervolgen was zwaar, op de rechte stukken blies de wind precies altijd in het nadeel. De één deel van de singletracks ging goed, het andere deel minder. Heel content dat ik nog 8 man heb opgeraapt.

Anoniem zei

Die waves sloegen inderdaad op niks. Als je aan de meet de seconden er terug aftrekt die je later bent gestart, OK dan, maar dat deed men niet dus dit is unfair. Er zat 10-15 seconden tussen per wave, ik startte in wave 3, dus had al een halve minuut achterstand op de eerste starters. In die derde wave mocht ik achteraan post vatten dus zonder een trap te geven was er al 60 man met 30 tot 15 sec voorsprong weg en dan nog een klad voor me in de eigen "startbox. Van mijn wave had ik er snel een hoop te stekken en kon als derde t bos in (dus 63ste in t geheel, zot niet?). Dan eerte piston afvuren om de opgelopen achterstand tot de tragere uit wave 2 dicht te trekken waarbij ik eerst nog over een Fattie (dikke banden) moest wat niet evident blijkt te zijn op een single track. Die bollen beter dan je zou denken blijkbaar en kunnen tegen een stootje ;). Tweede piston om die tragere van wave 2 voorbij te geraken, derde piston om naar het volgende groepje te rijden. Soit, had twee pistons maar heb er toch weer een 10 tal moeten afvuren. Ga harder moeten trainen denk. Gezien de omstandigheden blij met mijn 36ste plaats, pistons waren op en wil zeggen dat ik er toch een 40 tal ben gepasseerd. Kan nog even in de D klasse blijven zo denk... Heb me wél weer goed geamuseerd maar zou graag al eens een duelleke aangaan met andere FATters in de D. En liefst op de fiets he Schouw, misschien dat jij beter loopschoenen aandoet volgende keer ;).

D-ken

Stefke zei

Ik had dit rondje vorig jaar ook al eens gereden. Dit lag mij wel single tracks niet al te technisch en daarna gevolgd met lange dreven hier en daar een bergje. dat is wel mijne meug.
Ik wil ook niet zagen over de waves maar ik zat jammer genoeg ook in de 2de wave. Ben er ook niet 100% voor maar hierbij had ik wel de kop start gepakt na de 1ste bocht. Na de eerste single track en de dreef stond mijn motortje al in de rooie en kon ik aanpikken bij de achterliggers bij wave 1. na de 2de ronde kon ik de koplopers altijd zien bij het draaien van een bocht. Dat gat had ik bij ronde 3 en 4 toch wat kleiner gekregen. Maar het zijn die seconden dat ik later moest starten dat ik bij de koplopers te kort kwam om aan te pikken. Jammer maar helaas, ik had wel een goed/sterk gevoel.
Grtzz