zondag, juni 05, 2016

Meetria triatlon

Meetria triatlon
1/4 triatlon

1. Tom Steenackers - 1u47'54
2. Kevin Van Oevelen - 1u48'02
3. Hans Verbist - 1u49'16
...
44. Koen Van Velthoven - 2u03'45
66. Bob Michielsen - 2u07'39
83. Filip Vermeiren - 2u10'28
90. Stijn Bogaerts - 2u11'25
102. Tom Van Beeck - 2u14'07
157. Ils Aernouts - 2u27'40 (3° dame Masters A)
...
200. Jan Smeyers - dnf

Trio kwarttriatlon
1. Comeco - 1u49'33
2. Lukebikers - 1u54'02
3. FAT (Noor Van Riel, Michiel Huybrechts, Thomas Aertsen) - 1u59'27
...
7. VET ladies - 2u25'41

1 opmerking:

Koen VV zei

De meetria triatlon is altijd een van de leukste wedstrijden van het jaar; vlakbij huis en dus veel supporters langs het parkoers. Op zaterdag de Fat atb cross bewust niet meegereden om zondag fris aan de start te staan.
Tijdens het zwemmen had ik heel de tijd het gevoel van slecht bezig te zijn en had ik veel botsingen met andere zwemmers, de 2de ronde kreeg ik meer ruimte maar vlot ging het precies allemaal niet. Toen ik uit het water kwam, bleek dit allemaal nogal mee te vallen. In de wissel stonden nog enkele SPTC en andere atleten die vroeger al lang uit de wissel zouden vertrokken zijn, leve onze Fat zwembanen te Hoogstraten.
Op de fiets niet te gek vertrokken en na enkele km's reed ik in een goed ritme. Na 1 ronde werd ik bijgehaald door een peloton van een atleet of 8 die duidelijk de niet stayer regels niet respecteerden. Ik besloot m'n wagonnetje aan te pikken op weliswaar meer dan 10 meter en algauw kwam er een motor van de jury ons vergezellen.
Enkele "coureurs" kregen terecht een kaart en konden na het fietsen naar de strafbox. Door alle tumult zakte het tempo maar ik durfde niet goed opschuiven omdat de jury vlakbij was en deze al redelijk gestresseerd leek. Hierdoor reden de 1ste van de fietsgroep verder weg en viel ik de laatste ronde terug alleen. Voordeel hiervan is dat jezelf het tempo kan kiezen. Met een gemiddelde van +39 km/u kwam ik aan de 2de wissel, sterk gefietst voor mijn doen.
Het begin van het lopen deden de beentjes wel wat moeilijk maar na 1 ronde liep het beter. De laatste ronde wat stilgevallen maar toch tevreden met de eindtijd.
Nog 3 weken tot 1/2 Brasschaat en mits nog enkele langere looptrainingen, hoop ik hier goed te presteren.
Proficiat aan alle Fat atleten met hun knappe tijden in deze door de hitte zware wedstrijd! Merci aan alle supporters!!