zondag, augustus 31, 2014

MTB Merksplas #atbcross

MTB Merksplas #atbcross

Individuele wedstrijd
1. Bart Lodewyckx
2. Sven Beelen
3. Tomas Leysen
...
13. Bart Anthonissen
...
64. Kenny Andries - dnf

Ploegentijdrit
1. Nodrugs ATB Team - 9min51'24
2. ATB Team Rings Goirle - 9min59'29
3. Sponser Sportfood Benelux - 10min06'15
...
4. Fast Action Team (KaDee, Dirk, Piet en Bart) - 10min11'34
...
26. Cycle-store/AG Landrover - 13min29'46

Dames
1. Nancy Bollansee
2. Kelly Greefs
3. Annick Caers
...
12. Natacha Heykers
...
14. Inne Michielsen

Teamwedstrijd (A&B)
1. Lars Ooms
2. Jef Bertels
3. Arne Nuys
...
5. Kris Driessens
9. Peter Willemsen
19. Dirk Van Dyck
...
35. Ben Meulders - dnf

Einduitslag
1. Nodrugs ATB Team - 23ptn
2. ATB Team Rings Goirle - 43ptn
3. Sponser Sportfood Benelux - 48ptn
...
4. Fast Action Team - 49ptn
...
26. All Areas Bikers 2 - 937ptn

3 opmerkingen:

Bart Ninerd zei

Doordat ik nog verplichtingen had in de namiddag, was het vooraf duidelijk dat ik aangewezen was op de individuele wedstrijd op de Teamdag van ATBCROSS. De start was lekker vroeg, dus dat was al meegenomen. Aangemoedigd door de andere FATters, reed ik zelf naar een 13de plek. De verkenningen van donderdag en zondagochtend deden hun werk. Enkele minpuntjes:
- de start is en blijft een ramp, ik durf niet op te schuiven, zit met overzicht, maar geraak niet vooruit in het gewriemel
- op de rechte stukken werd ik van het kastje naar de muur gestuurd

Gelukkig ging het echte MTB-werk wel goed en kon ik vaak goed opschuiven, totdat ik op mijn plek zat. Dan was het volhouden tot de meet. Op zo'n zwaar rondje, begin je wel eens af te tellen, maar twee bochten later hoop je dat het blijft duren.

Door het forfait van Rob, zou men de teamwedstrijd slechts met 3 afwerken. Zielig voor de foto, zei Dirk en mijn mtbhart smelte helemaal. Snel een telefoontje naar huis en ja hoor, ik mocht iets later starten in de ploegentijdrit. Vooral voor de eer omdat ik dat een week eerder ook op de weg mocht. Zoals verwacht werd ik er na één bocht afgekletst en kon onze mannen in de verte een strakke tijd zien neerzetten. Blijkbaar kwam ik uiteindelijk ook niet veel later als hen binnen, dus als backup had het nog iets kunnen zijn.
Tot volgende week en in Hechtel.

Anoniem zei

Een mountainbike teamwedstrijd, inclusief tijdrit: ATB-cross samen met de organiserende club de Tenierkens maken er een mooie formule van.

Het parcours dat we voor de wielen kregen, was perfect geprepareerd en zowel fysiek als technisch bijzonder lastig.

In de ochtend kwamen alle rijders in actie die niet aan de teamcross deelnamen. We zagen hierbij Bart een heel mooi resultaat neerzetten. Hij wist zich te handhaven tussen mannen die bij de top 10 van de B’s horen.

Daarna lieten ze de teams om de 2 minuten starten voor hun tijdrit, waarin de tijd van de 3e rijder genomen wordt Ik mocht als 1e vertrekken om me daarna op het eerste rechte stuk in het wiel van Kris vast te bijten. Bart reed als 4e en was onze backup mocht er iemand tegen de grond gaan (en inderdaad ook voor de foto, merci he). Alhoewel ik de snelheid van Kris en Piet niet aankon, bleven we in tegenstelling tot vorig jaar, kort bijeen. We finishten in een tijd van 10min11sec, goed voor een 4e plaats en 20 seconden achter het snelste team. Mooi mooi.

Daarna was het de beurt aan Natacha. Deze Brachtse bikester kwam onze ploeg vertegenwoordigen in de damesreeks, waarvoor dank. Omringd door geroutineerde ATBsters en op een parcours bezaaid met nijdige hellingen, had ze het eerst niet onder de markt. Daarna liep het beter en kon ze, met de glimlach, op een 12e (vd 14) plek finishen.

In het 3e luik van de wedstrijd werkten eerst de C en D rijders hun 5 ronden af, waarna wij met zijn 3en mochten vertrekken in de afsluitende A/B reeks over 6 ronden. Vlak na de start kregen we, net als op verkenning vorige donderdag, een serieuze plensbui over ons heen. Onze fietsen stonden gelukkig op het juiste rubber. Kris en Piet finishten en heel sterk met hun 5e en 9e plaats. Ikzelf mocht op de 1e rij starten, maar ik kon hier geen voordeel uit halen. De meesten kwamen er hard over en kon dus niet aanklampen. Ik weet eigenlijk nog niet of ik content mocht zijn met mijn 19e plaats.

Na de finish werden we opgewacht door een mooie bende supporters: onze vrouwen en kids, Benny, Bo en Rune. Plezant.

Het werd nog plezanter toen de punten bijeen geteld werden en bleek dat we als 3e team op het podium mochten!! 1 puntje meer dan de mannen van Sponser. Ik kon mijn ogen niet geloven, maar de bloemen waren een feit.

’s Avonds verscheen er echter op de website dat er een fout was gebeurd in de puntentelling. Hierdoor kregen wij 2 punten meer en vielen alsnog terug naar plaats 4, op 1 punt van het podium. Da kanna nie he!!

Volgend jaar komen we terug, hopelijk met een paar extra krachten, en halen we de top 3, opnieuw.

Dirk, die na de BMB MX in Westdorpe 2002 , nog eens op het podium mocht.

KaDee zei

Mooi parcourke, leuke wedstrijdformule, gezellige bende.. alle ingrediënten voor ne geslaagde zondag. Mercikers!
Jammer genoeg hebben de meeste succesverhalen ook een keerzijde. Na mijn tuimeling vorige donderdag op training leek de schade goed mee te vallen. Blijkbaar zondag tijdens de cross toch wat geforceerd met gevolg dat het voorlopig niet goed gaat met de spierscheur thv mijn schouderblad. Juist een week sportverbod gekregen van den doktoor:( Hopelijk ben ik volledig hetsteld tegen Winterberg zodat ik in elk hand nen halve liter kan vasthouden!

Gr, Kris (die hoopt dat 'em deze week niet meer moet niezen)