zaterdag, juni 14, 2014

Les Trois Ballons

Les Trois Ballons (219km)
1. Bart Bury - 6u27'57
2. Frederic Glorieux - 6u31'27
3. Bart Van Damme - 6u31'45
...
531. Stef Anthonissen - 7u59'47
2444. Bart Anthonissen - dnf

Bart DNF zei

Hele knappe prestatie van Stef en zijn vader Stanny.

Ook mijn maats Sven, Bjorn en Ward reden een hele knappe tijd!

Ikzelf, minder. Een DNF op zoiets voelt niet goed aan. Alles ging nochtans goed, de eerste 100, eigenlijk de eerste helft. Perfect op schema om een mooie tijd van zo'n 8u15 à 8u30 te rijden. Maar ja, dan moet je wel uitrijden. Bij het oprijden van de Grand Ballon ging het nog even goed, maar ik moest mijn groepje laten rijden. De hartslag zakte, maar ik kon niet harder. Mijn benen waren op en kracht zetten ging niet meer. Bovendien werd ik nog zo misselijk dat ik me liefst aan de kant had gezet om te kotsen, maar dat lukte niet.

Omdat ik niet wou opgeven toch nog naar boven gereden, af en toe gestopt. En rijden was er niet meer bij, eerder kruipen. Boven gekomen, naar beneden gereden en Ward gebeld. Hij is me aan de voet terug komen ophalen.

Vreemd, maar het gevoel (buiten het misselijk worden) had ik ook eind april. Toen dacht ik, kan een keer gebeuren. Wat extra gerust, en nadien ging het enkel maar beter. Afgelopen twee weken niet gefietst want ziek, maar die ziekte leek uit mijn lijf verdwenen eind deze week.

Deze week maar eens een afspraak maken om mijn bloed te laten onderzoeken en intussentijd proberen te rusten... Pffff

Golden Boy Stanny zei

Hey Bart,Daar we nog zo hoopvol aan de start stonden is het voor jou spijtg genoeg niet zo goed gegaan.Jammer,ik hoop dat je vlug weer ok bent en je ergens weer aan de start zie staan.

Grt Golden Boy Stanny .

Stef zei

één van mijn doel dit jaar was weer de Le Trois Ballons rijden.
Hierbij had ik 8:15u in mijn gedachten.

Vrijdag ochtend vertrokken samen met de Papa.
Toen we aankwamen aan ons huisje stonden kris Van Looveren, Bart van Looveren Hannes De Bock al buiten. We hebben ons omgekleed en met de fiets de nummer gaan afhalen. We zaten +/- 12km van de start ideaal voor de beentjes los te zetten. Nadat we de nummer hadden gingen we nog een maaltijd pasta binnen spelen. Best in de schaduw want het was daar rond de 30°. Nadat we terug aankwamen kwamen er nog fietsers aan. Erwin Borgonjon had ook nog een aantal vrienden bij.
Later kwamen de tante van Kris van Looveren onze drinkenbussen ophalen en ons koekskes voor tijdens te rit. Nogmaals bedankt daarvoor! S'avonds weer lekker gegeten en van het prachtig uitzicht kunnen genieten in de tuin. Letterlijk als God in Frankrijk. Er was dan ook een Tv in het huizeke Amper 5 zenders maar Holland-Spanje konden we toch kijken. Dat nog uitgekeken en het bed in.
Een goede nachtrust gehad maar de andere kamergenoten hadden precies toch wat last van mijn geronk in mijn slaap (oeps). Dan naar het ontbijt goed genoeg gegeten voor te vertrekken voor de rit. Toch al wat zenuwen dat wat op mijn darmpjes sloeg. Met 4 Imodiums was ik er hopelijk van af voor die dag. Daarna vertrokken naar de start met de fiets. Daar kwam ik weer Bart Anthonissen tegen. Toch plezant dat je ook in het buitenland met 2 FATTERS aan de start staan (jammer van zijn dnf).
Na wat wachten dan van start gegaan en mekaar succes gewenst. Een lange baan dat ons naar de eerste berg leidde.
Hierbij was het gewoon wachten tot er een goed groepje voorbij kwam om stilletjes bij aan te pikken.
Toen we de eerste berg arriveerde begon het al goed. Schakelde naar men kleinste blad en de ketting er af. Heel rustig gestopt ketting er opgelegd en een piske gedaan. Vervolgens terug naar de papa gereden en zo een aantal km samen gereden, en dan mijn eigen weg gegaan toch een raar gevoel om ineens alleen weg te rijden voor zo'n lange rit (Meestal rijden we altijd samen). Nadat we de eerste berg hebben gehad in de eerste afdaling zaten er al wat renners in de kant. Toch altijd oppassen met zoveel volk! de 2de berg Col de Chevréres is toch ook ne vieze puist.

In het tussen stuk naar Ballon d'Alsace zat ik in een mooi groepje. Af en toe mee kop gedaan maar niet langer dan 1km aan een stuk. toen we aan de voet kwamen hadden we een leuk groepje.
Hierbij heb ik me op mijn voorligger zijn achterwiel gestort. Hij haalde een mooi ritme op waar ik goed in meekon.

Stef zei

Vervolgens arriveerde we Col Du Hundsrück hierbij half de col ging het toch paar trappen te snel voor me. Ik wou me laten uitzakken maar iemand zei " kom met 2 gaat het makkelijker". Dus ik spring op zijn achterwiel. Ik kon dit wel even volhouden maar toch weer een aantal trapjes te snel voor mij. Toen ik boven aankwam voelde ik toch al een beetje dat ik er niet zo goed heb aangedaan om hem te volgen. In het tussen stuk naar de Grand ballon kwam ik weer in het zelfde peloton aan.
Vervolgen De grand ballon 16km klimmen gem 6.1% de langste klim van de dag. Die berg waar ik precies vorig jaar over vloog heeft me wat de das omgedaan. Op een gegeven moment stond ik bijna stil op mijn trappers te vloeken en te tieren WAAROM moet ik toch weer gaan fietsen??? De beentjes precies helemaal leeg honger, honger! Toch raar, ik had altijd goed blijven eten en drinken dacht ik. Ging het dan te goed? Ondertussen had ik toch mijn 100km in u3;40 gereden. Toen ik bovenkwam had ik het toch koud het was er niet al te warm. De eerste keer dat ik mijn fiets in het gras gelegd heb en me op de eetpost heb gestort. Ik heb alles gegeten wat ik pakken kon. Goed gegraaid voor in de afdaling te blijven eten. Toen ik terug op de fiets zat dacht ik misschien was het er wel een beetje over hoe ik die koeken heb binnengespeeld. maarja wat moet je doen dat je honger hebt... Raar maar waar een klein wonder toen ik terug beneden was mijn benen waren precies als nieuw en kreeg alles terug rond. Heb wel veel last van mijn vinger gehad door de koude. Dit was nu weer de eerste keer dat ik terug met handschoenen met korte vingers reed na mijn ongevalleke. Toen ik de Col d'Oderen naderde had ik een goed ritme te pakken het klimmen ging me ook weer goed af. Hierbij haalde ik me laatste 2 drinken bussen op en nog wat koeken. Hierbij kwam ik in een ideaal groepje terecht. Iemand nam de kop op in het peloton en kwam er niet meer af (goed zot) met zo'n 20 25 man achter u. Maarja ik was er maar goedmee. We kwamen dan aan de voorlaatste beklimming van de dag de Col des Croix. Hierbij weer een goed ritme te pakken. Het peloton ging wat uit elkaar maar ik zat gelukkig genoeg in het eerste groepje. Toen we de laatste klim nog moesten beklimmen waren er al een aantal renners dat op hun tandvlees zaten. Toen we de voet van de berg (heuveltje) opdraaide moest je alles op je kleinste tandwielen schakelen! een aantal meter later toch nog snel afgestapt om nog eens te wateren voor de zware berg (heuvel). Ik wist nog van vorig jaar hoe het toen verliep. Dit waren 3x de La Redoute achter elkaar zeer pittig na bijna 190Km. Toen ik boven aankwam hing ik in een groepje van 3 man. We naderde het bord van de laatste 20km. Op dat moment keek ik op de klok en had ik precies 7;30u gereden. Ik begon te tellen en besefte dat mijn doel in het zicht was (8;15u). Maar ik besloot om toch nog alleen een laatste tijdritje uit mijn benen te schudden om zo te proberen voor de 8uur binnen te zijn. Hierbij legde ik alles op de grote plateau en begon te fietsen als ne zot. Een stuk bergaf en een stuk vals plat. Toen de lussen voorbij waren kwam ik op de grote lange baan hierbij stond de wind schuin van voor op de kop. Op het laatste begin je toch te tellen en te kijken hoelang je over 10km 5 km en 2km doet. Toen ik nog 2km moest rijden had ik nog 5min over voor binnen de 8uur aan te komen.

Zo ben ik toch boven mijn verwachtingen gegaan 7;59:47uur.
3kwartier sneller dan vorig jaar. Ik heb goede en slechte momenten gehad, voelde me een Nairo Quintana in de bergen en Tony Martin op het vlakke.
Hopelijk kan ik dit weer bevestigen bij de Gran fondo Eddy Merckx.

Ook nog proficiat aan ons vaderke met zijn 8;07:08uur.
En al de andere deelnemers van de vriendenkring!

Grtzz Stefke

Unknown zei

Mooi verslag en een prachtige prestatie Stef! Daar doe ik mijn petje voor af.