zondag, juni 20, 2010

Triatlon Retie


1/8 Triatlon Retie (500 - 20 - 5)
1. Victor Campenaerts - 56min19
2. Stef De Wever - 1u02'24
3. Joppe Wuyts - 1u03'23
...
18. Stefan Fleerackers - 1u07'26
...
162. Frank Plessers - DNF


1/4 Triatlon Retie (1500 - 40 - 10)
1. Peter Croes - 1u44'28
2. Tim Brydenbach - 1u48'12
3. Paul Embrechts - 1u49'07
...
63. Koen Van Dijck - 2u10'37
...
168. Ruud Wynants - DQF


Wat een drukte, vrijdag wedstrijd, zaterdag wedstrijden en zondag wedstrijd (maar zo hebben we het graag)! Hopelijk zijn we niemand vergeten de afgelopen dagen (Jef VL, onder welke naam heb je gelopen?). De strafste prestaties werden vandaag misschien wel neergezet! Goe bezig gasten!

By the way - de Koen en Stefan zijn punten aant pakken!

4 opmerkingen:

KoenVd zei

Gisteren stond ik voor het eerst in mijn carrière aan de start van een kwarttriatlon. Ik had hiervoor de nieuwe triatlon van Retie uitgekozen. Niet te ver weg en voor mij op een goed moment in het seizoen. In juni vind ik meestal wel mijn beste conditie. De voorbereiding was wel niet ideaal. De stratenloop van Brecht zat nog in de benen en ik moest de nacht van zaterdag op zondag nog tot 6 uur werken.
Na 4 uurkes slaap met weinig ambities richting Retie vertrokken. Het k*tweer zorgde er voor dat de goesting bijna helemaal verdween. Ik heb me dan maar voorgenomen om er een goei intensieve training van te maken als voorbereiding op de Lollepotterstriatlon.
Het zwemmen was 1500m in een lange rechte lijn in het kanaal Retie - Dessel en daar kwam precies geen eind aan. Voordeel van in een kanaal zwemmen is wel dat ge naast de oever kunt blijven en da ge niet verkeerd kunt zwemmen.
Dan de fiets opgesprongen voor 40 km stoempen. Er stond redelijk wat wind en natuurlijk stond die overal pal op kop (die indruk had ik toch). Maar altijd positief blijven denken natuurlijk. Die wind zorgde er ook voor dat ik direkt droog was en dat ik het snel warm kreeg.
Na een uur reed ik de wisselzone binnen en bleek dat het fietsen toch redelijk was gegaan.
Ondertussen had ik ook al enkele supporters opgemerkt. Stefan was blijven hangen na zijn sterke prestatie op de 1/8ste en er stonden nog wat bekenden uit de triathlongemeenschap van de noorderkempen .
Na een kleine stretchsessie in de wisselzone, op het gemakske beginnen lopen. Na een paar kilometer mijn loopbenen van vrijdag terug gevonden en een tandje bij kunnen steken. Ik kon dan ook nog een paar snellere fietsers bijbenen in de tweede loopronde en ben met een goed gevoel gefinisht.
Zeer tevreden van de prestatie vandaag. Deze triatlon is trouwens zeer de moeite en zal volgens mij een vaste waarde worden op de kalender. Een piekfijne organisatie en al van de eerste een sterk deelnemers veld (kijk maar naar top-3)
De groeten en op naar Oostmalle!
Koen

Maarten zei

Knappe prestatie makker!

Stef F zei

Goed uitgerust aan de start gekomen van de eerste triatlon te Retie.

Vol goede moed als eerste in het water gesprongen en na een tijd van 8.39 ongeveer als 35ste eruit, (bijna 1 minuut beter als in het koude Geel) met een goed gevoel de wissel in. Vrij snel op de fiets en volgens Bart VDM op een 25ste pl beginnen fietsen. Vrij veel wind maar het ging best goed (8ste fietstijd in totaal). Als 10de (in mijn reeks beginnen lopen) wetende dat er sowieso nog enkele zouden passeren viel ook dat wel mee. Uiteindelijk men eerste top 20 ooit. Met een goed gevoel naar huis en klaar om volgende week in de fietsproef de goede lopers uit de wind te zetten.

vanwege SF

KaDee zei

Ge kunt blijkbaar toch altijd iets meer als er vrouwvolk met hoge botten staat te kijken!