zondag, augustus 19, 2012

Belgische kampioenschap voor Boeren en Boerinnen

Koers Wielertoeristen Wuustwezel
1. Jan Geerts
2. Rob Van den Muysenbergh
3. Luc Ooms
...
9. Stijn Bogaerts
10. Bart Anthonissen
13. Koen Van Velthoven
14. Ken Joris
15. Jeroen Haest
16. Tom Van den Bergh
17. Steve Krijnen
19. Dirk Van Dyck
...
28. Thomas Bernaerts

Ploegentijdrit
1. FAT Team 1 (Kris, Fili en Peter V, Patrick P) - 5min55,2
2. Tom en Berten Demeyer, Eric Rombouts, Jan Geerts - 5min59,0
3. FAT Cyclocrossers (Rob, Steve, Tom VdB, Bart) - 6min02,5
...
8. FAT Brecht (Sven L, Wim E, Steven B, Joris V) - DNS

Belgisch kampioenschap voor Boeren
1. Guido Verhaeghe
2. Gunther Stockx
3. Kris Vermeiren
...
13. Patrick Paelinckx
14. Peter Vermeiren
17. Filip Vermeiren
...
34. Paul Van Hasselt

4 opmerkingen:

Tom VdB zei

Vandaag een zéér leuke dag gehad!!!
De wegrit uitrijden was voor mij al een hele prestatie. Aan de start met al die kleppers stond ik met men bescheiden twee weken training met veel schrik (haha).
Maar buiten die zware tempoversnellingen rond de 50 of vlot erboven viel alles goed mee.
De sprint heb ik gelaten voor wat het was. De Rob had makkelijk kunnen winnen als de streep enkele meters verder lag.
De tijdrit met ons vieren was ook pittig. 6'02 op 4,5km is bijna
45 avg. Met al zware benen was het niet slecht.
3e plaats en even podium.
Merci voor de fijne dag.

Anoniem zei

Ondanks het ontbreken van een aantal kopstukken zagen we een mooie delegatie FATers. Jeroen, Rob en Stijn hoorden volgens mij bij de kanshebbers samen met Jelle L, Tom De Meyer en Jan Geerts.
Stijn ging er al meteen vandoor maar kreeg geen gezelschap. Ook halfweg koers leverde een ontsnapping niks op en waren zijn beste pijlen verschoten.
Jeroen mocht zijn gat niet lichten of er werd gereageerd, wat ook gold voor de Bioracers Tom/Jelle. Maar ook, geen van hen had de goei benen om echt door te trekken en weg te geraken.
Jan Geerts was alomtegenwoordig en slaagde er wel in te ontsnappen. Bij het ingaan van de laatste ronde kon hij zijn bonus van 25 seconden vasthouden tot op de meet. Ijzersterk, zondermeer, maar met een beetje overleg en een georganiseerde achtervolging hadden we hem zeker teruggehaald en Rob naar de winst gepiloteerd...

Ik hoop dat ik bij een volgende koers 1.opnieuw tot het einde kan meerijden en 2.wel van nut kan zijn.

ps: ik kon niet heel de dag daar zijn, maar ben wel benieuwd naar het verloop van de boerenkoers

Dirk

Kavee zei

Gemiste kans,

Zo kan ik mijn wedstrijd omschrijven ! Toch moet ik ook tevreden zijn met de derde plaats en de bronzen medaille. Peter, fili, Patrik en ik waren goed gestart en halfweg koers zaten we alle 4 nog goed in de koers en konden we toch ook onze stempel op de wedstyrijd drukken door zelf eens aan te vallen of gaten dicht te rijden. De aanhoudende hitte deed me beseffen dat het geen optie was om alleen het hazepad te kiezen en had men zinnen gezet op de laatste ronde met onze Filip als springplank! Spijtig genoeg moesten we de plannen herzien toen Fili hard tegen de grond ging in nen bocht op 4 toeren van het einde. Super jammer want hij reed echt bere sterk en had graag de sprint voor hem aangetrokken! De knop omdraaien en terug naar de koers, waarin ik in de laatste ronde het tempo mee hoog hield om ontsnappingen onmogelijk te maken. Met nog 1km te gaan zat ik in perfecte 4 de positie en besliste toen om alles op de sprint te zetten en geen aanval meer te plaatsen. Geen seconde later vertrok er ene vanuit 2de positie en ik hoopte dat ze zouden volgen , van achter uit kwam er net voor de laatste echte bocht nog ene over en toen moest ik wel reageren want reed ondertussen in 5de positie. Ik reed een van men betere sprints en had het gevoel dat er nog veel kracht inzat en kon het tot op de streep volhouden om zo de derde plaats te grijpen. De winnaar kennen jullie allemaal al als je de klassementen bekijken van de ATB crossen. Zo ene als den Kadee die vooraan meedoet in de A klasse van de ATB cross en regelmatig en wegkoers wint!!
Allemaal heel hard bedankt voor te supporteren en/of deelname aan een van onze wedstrijden.
Kavee

Anoniem zei

op vrijdag kreeg ik de vraag om de ploegentijdrit mee te doen, liever niet zei ik, zaterdag stonden er nog eens pintjes op het schema. Gene vierde man te vinden, allé vooruit zei ik maar. Me nen houten kop uit bed rond den tienen en alles al klaargezet. Dan telefoon gekregen dat er al ene nie kan ... Tja, me 2,5 vertrekken zag ik nie zitten, dus voor de eerste keer DNS in den uitslag voor mijne naam, spjtig en excuses aan de organisatie.

bougie