1. Kevin Greeven
2. Marc Vermonden
3. Brent Smeyers
...
4. Bart Anthonissen
5. Peter Willemsen
14. Dirk Van Dyck
18. Stijn Bogaerts
...
21. Wim Heyns - DNF
In een spannende spurt won Bart voor Peter, Dirk had wat last met de modder en Stijn kwam trainen. Leuk parcours, spijtig van de regen.
4 opmerkingen:
Merksplas - het trainingsparcours van Dirk. De verwachtingen waren hoog, spijtig dat de regen van afgelopen nacht en ochtend roet in Dirk zijn eten gooiden. Het was aanpassen, regen, modder en slibberende banden...
Op naar de wedstrijd. Allereest was het leuk zoveel supporters te zien, vaste waarden (Klaas, Ella en An), maar ook David, Philip, Brynn en Steven waren van de partij! Starten, ik moet me hierin misschien eens gaan verdiepen, want zelfs met een beperkte groep trekt dat gewoon op niets. Achter Dirk gaan staan, maar hij slaagt er dan toch in om in één keer zoveel plaatsen op te schuiven. Dan komt Peter nog. Hiervan hoopte ik dat het lang zou duren vooraleer hij me zou passeren, maar nee, in de twee bocht kwam hij er al aan. Pffff, veel te vroeg. Direct achtervolgen en zo snel mogelijk opschuiven.
Dat opschuiven ging goed, die 29Flash is een echt prijsbeest, tenminste als het manneke wil en kan. Wonderwel was het, na het passeren van Dirk op een recht stuk, op de technische stukken dat ik dichter kwam op Peter. Ola, wat is me dat hier, zou hij zich sparen? Toch Peter maar gepasseerd in de tweede ronde. Maar al snel maakte ik me de bedenking, hoe moet ik hem in godsnaam kwijtspelen? Op de rechte stukken? Op de technische stukken? Bij het maken van een foutje? Niets van dat, op de rechte moest ik wat bekomen, op de technische was ik te bang om fouten te maken en hopen op een foutje? De keren dat ik hem hoorde uit- en inklikken waren ontelbaar, maar zelfs moet ik ook bij de zaak blijven.
De laatste ronde, de laatste podiumplaats was al veel te ver af, het tempo geprobeerd op te drijven, maar dat lukte niet... Hoe ga je naar de meet met Peter in je wiel? Geen optie, gewoon ervoor gaan. Gelukkig had An al heel wat foto's geschoten om later aan te tonen dat ik steeds op kop had gereden. De laatste lijn voor de finish was nog zijn enigste kans, gelukkig bood ik niet teveel plaats en was de eerste FAT-plaats van het seizoen een feit!
Wauw, eindelijk! Natuurlijk was er minstens één topper niet, maar als je niet rijdt, kan je ook niet winnen. Nu slapen en over naar Retie voor de laatste race van ATBcross.com...
puik werk FATters!
Eerst en vooral proficiat aan Bartje en Peter met hun "bijna podium". Het tempo dat zij reden, was verschroeiend. Het was, naar horen zeggen (ik heb ze niet lang in zicht gehad), een mooie wedstrijd in de wedstrijd. Stijn vond zijn draai niet op dit parcours. Ben er nochtans zeker van dat hij in onze B-reeks een man voor de top 10 is.
Den 137 dan. Ik kan niet zeggen dat het bij mezelf slecht ging. Het parcours ligt me en daarenboven had ik het zeeer goed verkend. De gladde ondergrond was naar mijn gevoel ook geen spelbreker. De door ons Anneke in allerijl geleverde slijkband deed perfekt zijn werk. De benen dan. Die voelden ook goed. Zaterdag in de vroege avond nog losgesprongen op de tonen van Spitfire, daarna om 23u te bed, perfekt. De trainingen in de voorbije weken, wat?, voorbije maanden waren ook goed, zelfs fanatiek. De met rood aangekruiste 4e sept mocht komen.
Maar dan de uitslag: een 14e plaats op een dun deelnemersveld van ne man of 20...terwijl die top 10 een absolute must was. Ja, ik had meer verwacht. Conclusie, de ambitie was verkeerd. Het tempo dat er voorin (vooral op de rechte stukken) ontwikkeld wordt, krijg ik gewoon niet rondgetrapt. Opnieuw teleurgesteld? Nee. Heb me weer een uur kunnen uitleven (de 1e bocht induiken, wringen, sturen, corrigeren, afzien) onder luide aanmoedigingen ("komaan papa, ge kunt het!).
In Retie zijn we weer present maar
eerst volgende zaterdag de mx-skills (je mag lachen) tonen in Wuustwezel.
tot de volgende
Dirk 83
Zaterdags feestje van het werk, had me voorgenomen van met mazout te beginnen maar da is nie gelukt! Had al plan B om als het uit de hand gelopen had om 2 uur in Meer te gaan koersen op de baan. Dan zondag toch voor plan A gekozen. Na wa gezoek achter de kolonie vlug wa los gereden en vooral de banden afgelaten wegens de vettige ondergrond. Had het al vlug gezien hier moest den eerste ronden ne fameuze bom gegooid worden om vooraan te geraken anders was het een verloren zaak. Weeral op de laaste rij mogen vertrekken en mijn eerste cartouche gelijk afgeschoten. Nog niet halverwege den eerste ronden zat ik al in het wiel van Kris H. Nadat hij een foutje maakte kon ik naar plaats 5 opschuiven. Na den eerste ronde moest ik toch even van het gaspedaal om mij ni op te blazen. Zo kon Bartje terug aansluiten en overpakken. Omdat Bartje toch een stevig tempo aanhield reden we weg van onze achtervolgers. Nu was nog alleen de vraag waar ga ik dieje met zen 29ger kwijt spelen. Hoopte op nog goei benen voor het laatste en had al een plaats of 3 gevonden waar ik Bart kon passeren. Ik voelde op het einde dat ik hem ook nie uit mijn wiel ging krijgen. Dan maar besloten om alles op het laatste stukje rechtdoor met nen eindsprint af te maken. Wist dat hij links ging voor het droog spoor en kon hem dan alsnog rechts passeren. Uit het bos komend de spurt al in gang getrokken bleef hij toch wel ni in het midden rijden zeker waardoor ik ni links of rechts voorbij kon moest zo men benen paar tellen stil houden en het was voorbij.
Toch proficiat voor den Bart en al het werk. Was weeral een leuk crosske en een goei trainingske. @ Dirk, wedstrijdjes zijn de beste trainingen !!
@ Bart, retie revanche !!
Gr, Piet 5..
Een reactie posten