zondag, juni 03, 2012

Triatlon Meer

Triatlon Meer
1/8ste triatlon
1. Veni Vidi Vici (met oa Rob VdM) - 1u03'39
2. De voetballende triatleten - 1u05'46
3. Frank Janssen - 1u06'41
...
75. Jan Oostvogels - dnf

1/4de triatlon
1. Stenn Goetstouwers - 1u43'39
2. Glenn Vekemans - 1u46'58
3. Kris Vermeiren - 1u47'27
...
33. Maarten Joris - 1u56'46
35. Koen Van Velthoven - 1u56'49
41. Koen Van Dijck - 1u58'24
49. Filip Vermeiren - 2u02'47
77. Ken Joris - 2u08'30
90. Dries Van Velthoven - 2u11'58
97. Stijn Bogaerts - 2u13'43
103. Dirk Van Dyck - 2u15'29
...
126. Bert Van Bogaert - dnf

Mooie overwinning voor onze Rob, maar natuurlijk ook een dikke pluim voor de talrijke triatleten in de kwart!!!

9 opmerkingen:

Koenvd zei

De nacht van zaterdag op zondag al een paar keer wakker geworden van de regen die op't raam tikte en 's morgens bij het ontbijt viel de regen nog altijd met bakken uit de lucht. Ideaal weer om niet te sporten dus, en ne rustige zondag bij de stoof door te brengen met ne warme chocomelk.
Maar ik was ingeschreven voor den triathlon in Meer en er zouden heel wat collega Fatters deelnemen, dus mijn kat sturen ging niet. Met heel weinig goesting uiteindelijk toch naar Meer vertrokken. En wonder boven wonder stopte het met regenen toen we daar aankwamen.
Den 1/8 triathlon was bezig en de Rob schudde een sterke fietsproef uit zijn mouw om zo zijn ploeg aan de overwinning te helpen.
Dat zorgde ervoor dat ik zelf toch ook een beetje goesting kreeg.
Ik was blij dat ik mijne wetsuit mocht aantrekken, zodat ik het eindelijk warm kreeg, want het was niet alleen nat maar ook heel koud voor den tijd van't jaar.
Gouw effe losgezwommen om me dan in de buurt van de Raket aan de start te zetten. Ik was van plan om mijn wedstrijd af te stemmen op de mannen van de Hofdreef. Als ik bij hen in de buurt zou kunnen blijven, was mijne wedstrijd geslaagd.
Het zwemmen viel wel mee, geen super gevoel, maar ook geen slecht. In de wisselzone kwam ik geen bekenden tegen dus niemand om bij aan te pikken ( op legale afstand welteverstaan)
Snel de fiets op dan maar en de wedstrijd op eigen tempo af werken. De kilometers van den LCMT en de voorbereiding hierop hebben hun doel blijkbaar niet gemist en ik begon stillekesaan mensen in te halen.
De kou was helemaal vergeten en ik geraakte goed op dreef en bij de tweede passage aan de wisselzone riep mijne vurigste supporter dat de maarten niet zo ver voor mij zat. Ik zag in de verte inderdaad nog een groepke rijden en stak nog een tandje bij. Een paar kilometer verder had ik ze te pakken. Het waren de Raket en Koenvv en nog iemand die blijkbaar niet wist dat ge niet mocht stayeren.
Met 3 Fatters tegelijk reden we dan samen de wisselzone in. Snel gewisseld en een gelleke mee geritst. En toen zat mijn wedstrijd er op... Ik moest direkt een gat laten en mijn twee collega's liepen langzaam van mij weg. De inspanning van het fietsen en het gebrek aan loopkilometers dit voorjaar lieten zich voelen, en de laatste 10 kilometer van de wedstrijd waren dan ook veruit de zwaarste.
Toch nog net onder de 2u en best tevreden van de wedstrijd.
Achteraf nog eens van den trappist geproefd en op de terugweg naar Antwerpen ne grote met mayonaise gaan halen bij den Ed aan den overkant.
't Was dan toch ne fijne zondag geworden.

Bedankt aan de supporters die het slechte weer getrotseerd hebben.

groeten
Koenvd

KaDee zei

Naast een paar die heeeeel goed in form blijken te zijn is het toch ook weer een collectief sterke FATprestatie. Goe bezig gaste!

Maarten zei

Inderdaad een druilige dag om je eerste wedstrijd van 't jaar aan te vatten. Nochtans had ik er wel zin in. We waren met een groot aantal Fatters aanwezig om de collega's van Meetria te steunen. Mijn voorbereiding is nog steeds alles behalve optimaal. Weinig gelopen, regelmatig gefietst en de laatste weken terug wat gaan zwemmen in onze Club LA SANTA LEONARDO. Ik had niets te verliezen. Ik wist wat ik er voor gedaan had en 't was afwachten wat de wedstrijd zou brengen. Natuurlijk ga je de strijd aan met je gelijken (en dan denk ik vooral aan de 2 Koenen). Dat mijn buurman in vorm was, wist ik al langer. Hij heeft wel wat regelmaat in zijn trainingen ingebouwd en dat was duidelijk te merken. We zijn samen uit 't water gekomen en door een iets tragere wissel van mezelf was ik al op achtervolgen aangewezen. Eens ik hem te pakken had, hebben we samen (met de nodige afstand ertussen) de 40 km afgehaspeld. Afwisselend kop gedaan (de sleper van Trille er niet bijgerekend) om het tempo strak te houden. Tot een aantal km voor 't einde er een trein voorbij kwam gestoven. KVD bracht er een nog strakker tempo in. Mooi om te zien hoe deze FATtrein aan het lopen kon beginnen. De sleper van Trille liep er nu wel vandoor (tsssssssssss)! Zelf had ik veel moeite met de wissel. Ijskoude handen en tenen zorgden ervoor dat mijn schoenen niet goed aan werden gedaan, maar tijd om deze opnieuw te passen, was er niet. Ik was op achtervolgen aangewezen. Ons moeder riep nog: "Komaan jom, die twee ander kunt gij toch wel af zeker! Pakt ze!" Op die moment, toen ik krampen tot achter mijn oren had, waren dat niet de meest aanmoedigende woorden. Gelijk had ze wel hoor. Ik moest zo snel mogelijk de Koenen volgen. KVD had niet veel gelopen en dat was te merken. KVV was een ander caliber. De eerste 5km bleven de krampen opzetten. Opgeven zat er niet in, maar plezier beleefde ik er op die moment ook niet aan. Zelden zo afgezien tijdens het lopen. Moest het de Koen niet zijn, dan was ik trager gaan lopen. Uiteindelijk hebben we 9 van de 10km samen gelopen. Maar de Raket is de raket niet als hij geen eindversnelling in zijn benen heeft. Ik heb afgezien, maar ben voldaan over de meet geraakt. Mijn tijden zijn bijna hetzelfde als vorig jaar. Het bewijs dat den bouw nog niet af is :-)!
Proficiat aan de twee companen die er voor ons 3 een gezellige wedstrijd van gemaakt hebben. Proficiat aan alle fatters om aanwezig te zijn in deze zware/koude wedstrijd. Proficiat aan KaVee met dit prachtig resultaat. En nen dikke merci aan alle supporters en in bijzonder mijn trouwste (Moeder, vader, zus en mijn zoon). Het smaakt naar meer. KNALLE IN MALLE gasten!

Kavee zei

De kop is er echt af!! Eindelijk is en podiumplaats en ik heb er toch wel voor moeten knokken.Zoals de Koen al mooi omschreef was het niet echt super triatlonweer maar ik ga nu niet beginnen klagen. Zwemmen ging eens goed en dat mag onderhand wel eens ook na al die uren in het zwembad. Ik had me voorgenomen vanaf het fietsen alle registers te openen en er gewoon volle bak tegenaan te gaan. Ik ben als 11de beginnen fietsen en na de eerste toer reden er nog 5 voor mij uit, waarvan ik er de volgende ronde nog eens 4 van opraapte. Sten heb ik nooit zien rijden en heb dan ook nooit de gas gelost om toch en beetje afstand te nemen van de mannen achter mij. Als 2de de wissel in samen met ene van Meetria en de Glen. 10km is 10km en dat is voor iedereen zo. Dat Glen nog ging komen , daar was ik zeker van maar ik wist niet hoe snel die van de Meetria kon lopen. Ik verschoot dan ook serieuz toen die brave man na 3km en serieuze versnelling plaatste die ik niet kon en wou beantwoorden. En dan ging de Glen nog komen! Zou het weer net niet zijn? De Glen kwam , en ik kwam ook terug korter op de man van Meetria! In het begin van de 2de ronde was er geen weg terug, ik moest en zou vandaag op dat podium en plaatste en versnelling en ging voorbij de nr2 in de wedstrijd en pakte direkt 50m. Maar waar zat de Glen, die zat dus niet ver achter en had de man ven Meetria ook al te pakken. Toen hij erover kwam had ik geen antwoord meer en deed wat ik kon om de 3de plek veilig te stellen. Vandaag weer met onze fili naar La Roche geweest om het parcours van den 111 van dit weekend te gaan verkennen en dat gaat in ons voordeel spelen. Morgen de stratenloop in HH die ik als rustige duurloop ga lopen want wil dit weekend eens zien wat ik waard ben op het klimparcours van La Roche tussen al de toppers.
Merci aan de supporters die de koude kwamen trotseren en tot morgen.

Kavee

Koen VV zei

Vlug nog een verslag van mijn wedstrijd : De kwart in Meer zou een eerste grote test worden over de conditie. Deze winter en voorjaar vooral meer gezwommen en gelopen tov vorig jaar dus dat mocht er wel eens uitkomen tijdens de wedstrijd hoopte ik. Bij de zwemstart lag ik tussen Stenn Goetstouwers en Stijn Bogaerts, 2 kleppers in het water... geen van beide heb ik echter nog gezien tot na de finish. Ik startte nogal hevig en kwam niet echt in m'n ritme; toen ik na de 1ste boei (+/- 150m) zag dat ik naast Glen Vekemans aan het zwemmen was, dacht ik, die laat ik nie meer gaan. Zo kwam ik net voor Glen uit het water en ineens zag ik op enkele meters voor mij de Maarten lopen; goede zwembeurt dus. Een snelle wissel van mijn kant en de fiets op; ik wou er direct de pees opleggen maar moest even bekomen alvorens ik een goed gevoel kreeg. Samen met Maarten maalde ik de kilometers af; achter ons hing er nog ene van trille te slijpen (meer hierover in de Raket z'n verslag). De laatste kilometers kregen we het gezelschap van Koen VD en met z'n 3 de wissel in. Ik lukte weer een snelle wissel en vreesde dat de Koen en Maarten er vlug over zouden komen. Het duurder echter ongeveer een kilometer vooraleer de raket tot bij mij kwam. Hij kloeg over z'n schoenen maar veel last had hij niet denk want ik kon niet aanpikken. Het gat werd echter niet groter dan 100 meter en stelselmatig kwam ik terug... Samen liepen we de 1ste ronde verder. In de 2de ronde werden we bijgehaald en aanpikken was de boodschap. Ik moest nu toch al tanden bijten maar met z'n 3en gingen we de laatste 200meter in; m'n kaars was bijna uit en toen de raket de gas nog opendraaide in de laatste rechte lijn moest ik passen. Moe maar zeer tevreden met m'n tijd bereikte ik de finish. Morgen strijd ik weer met m'n buurman in Hoogstraten al vrees ik dat het verschil groter dan een paar seconden zal zijn. Volgende grote afspraak in retie, waar ik me kan meten met de Fleer en enkele Halse Duvels.

Anoniem zei

Toen ik zaterdag mijn gerief aan het verzamelen was, moest ik toch even nadenken: wat hebben we ook alweer nodig voor een triatlon? Het was immers weeral een paar jaren geleden, dankzij een aanslepende hamstringblessure, dat ik erbij kon zijn.
Die periode heb ik gebruikt om (mijn versie van) crawl onder de knie te krijgen. En begin dit jaar zijn we dan gestart met wekelijks een toerke te gaan lopen en vooral fietsen. Een kwartJE in Meer? Ken hoefde niet eens hard aan te dringen. Ik doe mee...
Zondag had ik veeel minder praat en des te meer zenuwen. De laatste voorbereidingen waren in het water gevallen: ik had de tijd niet meer om nog eens, sinds lang, met de koersfiets te rijden, en vooral die wetsuit te proberen (uit te krijgen!)
Soit, het zwemmen viel goed mee en ben content dat ik die 1000m in crawl heb kunnen volmaken, fietsen ging niet goed (die liggende houding trok serieus in mijn billen) en over het lopen ben ik weer wel content. De wissels waren dramatisch,.. nee nog erger.
Maar niet getreurd, het doel was "erbij zijn" en zonder mijn eigen te verenneweren de meet te halen. In de loop van de zomer doe ik er hopelijk op elk onderdeel een vitesseke bij.
Ook van mijnentwege bedankt aan de talrijke supporters die voor mij nog iets langer in de kou hebben gestaan.
Of ik de filmploeg (Roland) moet bedanken, weet ik nog niet:)

morgen in Hoogstraten zijn we opnieuw present

gr Dirk

Anoniem zei

De statistieken liegen niet.

Enkele conclusies na Meetria:
1) Kavee is back in business, t lopen nog wa finetunen en er komen nog podiaplaatsen.
2) Koentje VV heeft weer een stap vooruitgezet. Kijk naar zijn tijden, ze spreken voor zich. Chapeau makker en zoek maar een andere evenknie om uit te dagen, my days are over (of ik moest dokwerker worden).
3) Raketje zal de Joris naam de volgende jaren hoog houden, da's een hele geruststelling. The only way is up.
4)Er zijn géén zekerheden meer: de Fili heeft ook al haas gegeten bij t lopen. De tijden van "inlopen" zijn voorbij.
5) Als Koen VD zijn loopritme terug heeft binnen enkele dagen kan dat een mooie wedstrijd in de wedstrijd worden.
6) VV Junior werkte knap door zijn eerste kwart, proficiat Benjamin FATter.
7) De Stijn en Dirk zijn bikkels. Sterke finish met al die ongemakken van aftakelende lichaamsdelen, niet te onderschatten. Zouden ze een aparte klasse voor moeten voorzien.
8) Is triathlon wel een logische sportieve keuze voor hardwerkende zelfstandigen zonder personeel? Ik ga met de Stijn eens rustig de alternatieven (biljarten, darts, tollen, ...) op een rijtje zetten tussen pot en pint.

Ondanks het weer
heb ik me goed geamuseerd in Meer.

Géén krampen en een uitslag die in verhouding staat met de trainingsarbeid. Deze week staat in t teken van de recup (lees: eten en drinken...en nog meer eten en drinken), hopelijk volgende week nog wat training voor Retie om zo de rechte lijn richting Malle in te zetten.

Train ze!
In Malle gaan we knalle. Is t niet op de pist, dan wel me ne trappist.

Ouwe Joris

Anoniem zei

Wat een leuke verslagjes van het Hele weekend! Goe bezig!

En Ken, darts of tollen is niks voor jou, sporten moet jij doen!

Bart

Anoniem zei

Idd weeral sterke prestaties van de FATTERS. Ik sluit me volledig aan bij den ouwe (maar niet afgeschreven) Joris.
@Koen VV...volgende week Retie...meten met mij...zo'n sterke tijd, daar kan ik enkel van dromen. Steirk

de fleer