zaterdag, juni 09, 2012

821. Jan Van Looveren - 8u16'50
1104. Patrick Paelinckx - 8u37'44
2403. Mare Van Daele - 12u43'53

Heel benieuwd naar die mannen hun verslag, want beide een hele mooie tijd, proficiat!

patje zei

vrijdagmorgend met stanny en een paar van zijn marmotte vrienden vertrokken naar Champagne,daar aangekomen al een geweldige drukte,onze nr afgehaald en al eens gaan zien naar de beruchte aankomst la planche des belles filles.daar effe op gereden met de auto,man man we werden er stil van,morgen na 200km zouwde we er op moeten,dan maar richting hotel eten en vroeg te bed.Zaterdag 5u ontbijd en om 7u15 de start,wat een drukte daar,rustig vertrokken en boven op de Ballon de servance reed ik nog samen met stanny en lieve en zijn heel de rit bijeen gebleven,Heidi de vrouw van Lieve zorgde voor onze bevooradingen en aanmoedigingen waar voor ne dikke merci ,zo vlogen de km voorbij en dan kwam de gevreesde La planche,nog 5 km ,de beentjes waren leeg maar samen met stanny en lieve het gevecht aan gegaan maar moest halverwege golden stanny boy laten gaan,hij was de betere.Boven aan gekomen gaf me een geweldige voldoening,daar wat pasta en nog een frisse pint gedronken en de dag was geslaagd.we waren er niet alleen van loenhout, precies veel bekent volk gezien.Moe maar voldaan terug naar hotel en zondag terug naar huis gebold.

JanVL zei

Verslag deel1:
Effie een verslagske van onze belevenissen in de Vogezen.

Donderdagvoormiddag: vertrek met 9 man richting Fresse, nabij Champagney. ’s Avonds voeten onder tafel voor een pastaschotel met kip. Ons lichaam lekker voltassen met koolhydraten. Koolhydraten, een woord dat de komende dagen in bijna elke zin voor zou komen!
Donderdavond is het aan het regenen en dat blijft nog duren tot vrijdagvoormiddag. De weersvoorspelling geeft vanaf dan droog weer tot zondagnamiddag: schit-te-rend!!

Vrijdagmiddag met de fiets naar Champagney voor het afhalen van de stuurnummers. Op de terugweg kunnen we het eerste deel van het parcours al verkennen, zeer zachtjes bergop richting Plancher-Les -Mines, daar waar La Planche des Belles Filles start (slotklim van zaterdag). Samen met Jelle rijd ik de eerste kilometer al eens naar boven. Dat lijkt mee te vallen, maar het valt af te wachten wat het morgen gaat geven, na 200km in de benen te hebben.
Tegen dat we terug aan onze huisje zijn, hebben we een goei 40km in de benen, lekker losgereden en de benen toch al eens even geprikkeld.
‘Avonds voeten onder tafel om ons vol te tassen met, jawel, koolhydraten. Op de menu staat spaghetti .

Zaterdagmorgen: ontbijten en met de auto richting startplaats. De eerste fietsers vertrekken rond 7h20. Wij rijden rond 7h 30 over de mat. De eerste 17 km zijn geleidelijk omhoog. We (ik en Jelle) kunnen al snel aansluiting vinden bij een klein groepke dat goe doorfietst. Zo worden we afgezet aan de voet van de Servance, daar is het ieder voor zich naar boven. Een smalle weg, drie à vier rijen naast elkaar waarvan de linkse rij wordt ingepalmd door de snellere jongens. Van de drukte al bij al weinig last gehad, op eigen tempo naar boven, en regelmatig links blijven rijden.

JanVL zei

Verslag deel2:

Na de top volgt de afdaling en iets verder volgt Col d’Oderen en dan Col du Bramont en dan de Route des Americains. Nu zitten we op de Route de Cretes, een glooiende weg op een hoogplateau. Prachtig uitzicht! Het groepje waar ik bij aansluit gaat toch te traag voor mij, de benen voelen nog goed aan, dus beslis ik maar om effie op kop te sleuren. Zalig gevoel! Zo vinden we aansluiting bij een ander groepje. Gewoon aansluiten, want anders rij ik mij kapot terwijl de rest in ne zetel zit.
Iets verder zijn we op de Grand Ballon, 100 km van de 205 achter de rug, iets meer dan de helft van de hoogtemeters zijn gepasseerd en 3h55min onderweg. Is de tijd van minder dan 8h nog haalbaar?
Op de top kom ik Patrick Paelinckx, Lieven en Stanny tegen, snel effie gestopt. Leuk om iemand bekend tegen het lijf te lopen.
Na de afdaling klim ik samen met enkele Leopoldsburgers samen op Col de Hundsruck tegen een strak tempo. Na de afdaling volgt nog een ‘plat’ stuk, waar ik (op de momenten dat ik kop hang) toch weer vrij diep ga. Op de beklimming van de Ballon d’Alsace doe ik het rustig aan, in de hoop dat ik in het vlakke stuk erachter samen met de Leopoldburgers gas kan geven. Na de afdaling, waar ik toch weer wat volk voorbijfiets, hang ik plotseling helemaal alleen. Aangezien het nu een dertigtal km vrij plat is, rij ik heel rustig en laat ik me inlopen door een groepke. En wat gebeurt er? Zo gaan gewoon in mijn wiel hangen! Ik heb het tempo dan maar serieus opgedreven, en pas ne kilometer of tien verder (met een 5-tal kleinere hellingskes in het vooruitzicht) pakt er iemand over.
Na de laatste bevoorrading in Champagney heeft er weer niemand zin om tegen een ietwat deftig tempo naar de voet van de slotklim te rijden. Dus weer heel wat kopwerk, gelukkig met wind in de rug.
Aan de bevoorrading in Champagny ben ik 7h20 min onderweg. Volgens mijn berekening heb ik nog 50min nodig om de rest af te werken. 8h is dus niet meer haalbaar, maar we blijven gaan voor den best mogelijke tijd.
De slotklim: Na ne kilometer krijg ik toch een klopke en duiken er gedachten in me op die meer met wandelen te maken hebben dan met fietsen. Als het steilste stuk achter de rug is, kom ik er gelukkig weer door en is het nog even diep gaan tot de finish.
8h16min50sec: Ik ben heel content! Het goud is ruimschoots binnen (9h20min was de limiet).
In de categorie 30-39 jarigen: 278ste van de 703, in het totaal klassement 821ste van de 2403. Ik had gehoopt op een plaats in de eerste helft, daar ben ik dus goed in geslaagd.
Voor de volledigheid nog de tijden van mijn reisgenoten:
Jelle Ceulemans: 8h21min45s
Chris Kerstens: 9h06min44s
Raf Beyers: 9h13min 45s
Wout Roovers: 10h25min48s
Raf Horrevorst: 10h44min14s
Koen Philipsen: 11h46min22s
Jef Bogaerts: DNF (Hij zag de laatste col niet meer zitten en heeft heel verstandig besloten om die te laten liggen.)
Kristof Vissers (4h45min03s) en Dave Janssens (7h30min44s) hebben de kleine toer gedaan.
Aan iedereen nog nen dikke proficiat met jullie prestatie!

Bij deze wil ik ook nog iedereen bedanken voor de leuke trainingskilometers gedurende de voorbije maanden!

JanVL

Anoniem zei

Da is altijd het probleem met de cyclosportieve ritten, omhoog willen ze allemaal knallen, in de tussenstukken wil er niemand rijden.
Proficiat alle 2 met de resultaten !
Met een grotere FAT delegatie de criquelion in augustus ?
Op naar de Marmot volgend jaar ?

groeten,
bougie.

Anoniem zei

Zie maar da ge startplaatsen voor de marmot te pakken krijgt. Dit jaar was alles op 30 uur uitverkocht.De Jean luc DM. Heeft dit jaar een afspraak met een hotelletje dat hij starnummers + verblijf kan boeken.

PS, 3 ballons was echt de moeite. Goei gezelschap, goei weer, goeie benen,... en veel trippel 's avonds!